Millised ettevõtted jõuavad vabakutselise raamatupidaja lauale?

Vabakutselise raamatupidajana näen tihti korduvaid mustreid selles, millised ettevõtted minu poole pöörduvad. Tavaliselt ei jõuta minu juurde mitte siis, kui kõik on korras, vaid pigem siis, kui on tekkinud segadus või rahulolematus.

Kui puudub side eelmise raamatupidajaga

Teine korduv muster on kliendid, kes ei saanud oma eelmise raamatupidajaga kontakti. Küsimustele – olgu need siis kõige lihtsamad või isegi “rumalad” – ei tulnud vastuseid.
Paraku ei piisa ettevõtjale ainult kohustuslike aruannete esitamisest. Ettevõte vajab päris tagasisidet oma finantsseisu kohta:
• kuidas firmal tegelikult läheb,
• millele kulub kõige rohkem,
• kus on riskid ja kus võimalused.
Kui seda infot ei ole, tunneb ettevõtja end pimeduses tegutsejana. Minu jaoks on oluline, et klient saaks vastused, mis on arusaadavad ja aitavad teha otsuseid.

Ka raamatupidajal on piirid

Lisaks olen oma töös märganud, et ka raamatupidaja ei saa lõputult kõiki teenindada. Kui kliendibaas muutub liiga suureks, kannatab kvaliteet – ja see ei ole kasulik ei mulle ega klientidele.
Liiga paljude klientide teenindamine tähendab:
• pikemaid reageerimisaegu,
• väsimust ja stressi,
• väiksemat põhjalikkust detailides.
Seepärast olen seadnud endale selged piirid. Pigem vähem kliente, aga igale neist piisavalt tähelepanu ja põhjalikku tagasisidet. Nii säilib usaldus ja mõlemad pooled saavad kindlad olla, et asjad on korras.

Kokkuvõtteks

Minu juurde jõuavad sageli ettevõtted, kelle raamatupidamine vajab kas korrastamist või kelle senine koostöö ei ole andnud vajalikku tuge ja vastuseid. Olen õppinud, et minu roll ei ole ainult numbrite kokkulöömine, vaid ka selguse loomine ja toetava kontakti hoidmine. Ning et kvaliteetse töö võti on tasakaal - parem vähem kliente, aga tugev ja usalduslik koostöö.